logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

زائران زنجانی نائب الزیاره شهدا در اربعین می شوند

زائران-زنجانی-نائب-الزیاره-شهدا-در-اربعین-می-شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت:زائران زنجانی در قالب طرح زیارت نائب الزیاره شهدا در اربعین می شوند.

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:زائران امام حسین(ع) در قالب طرح زیارت نیابت شهدای زنجان در اربعین حسینی به نیابت از شهدا به زیارت می‌روند.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی در راه است و در این ایام برنامه‌های مختلفی توسط خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود، افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا از جمله این برنامه ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین برنامه های مراسم عزاداری در حسینیه‌های شهدا و گلباران مزار شهدا از برنامه‌های فرهنگی و پرمحتوا در ایام پیش‌‌رو است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های اثر گذار به طرح زیارت نیابت شهدای زنجان در اربعین حسینی مربوط می‌شود در واقع با اجرای این طرح هر یک از زائران حسینی تصویر شهیدی را به همراه داشته و به نیابت از او به زیارت می‌روند.
وی با اشاره به اینکه شهدا بدون شک در سفره امام حسین(ع) طعام خورده و از وی طریقه ایثار و معرفت را آموخته‌اند، گفت: استان زنجان 3 هزار شهید گلگون کفن دارد که وجودشان مایه برکت و سربلندی اسلام است.

کاظمی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم دیدار با خانواده‌های شهدا در قالب طرح سپاس تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود،افزود:شهادت هویتی فرهنگی در تار و پود جامعه محسوب می شود.

وی بیان داشت: نتیجه عمل شهدا امروز در جامعه رخ نشان می‌دهد.
مدیرکل بنیاد استان زنجان با گرامیداشت ایام ماه صفر، افزود: امام حسین(ع) مسیر حق را به درستی با اعمال خود به بشریت نشان داده است و اگر امروز ما به دلاورمردی‌های رزمندگان افتخار می‌کنیم به این دلیل است که آنان در مسیر سید و سالار شهیدان قدم برداشتند و به همین دلیل نتیجه کارشان در تاریخ همچون قیام امام حسین(ع) ماندگار است.
وی با بیان اینکه کاری که شهدا کردند دشمن را به زانو درآورد، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان بهترین انتخاب را در زندگی کردند و منطبق با آن پیش رفتند به همین دلیل عجایب بسیاری در جنگ رخ داده است که کسی نمی‌تواند از آنها چشم بپوشاند.
مدیرکل بنیاد استان زنجان عنوان کرد: امروز نیز باید به خانواده‌های شهدا به عنوانی میراثی گرانبها احترام بگذاریم و از سخنانشان در زندگی خود بهره‌ ببریم.//ن 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر